Oblasti



Fyzické osoby - Elektronický občanský průkaz s čipem (eOP)

Občanské průkazy s kontaktním čipem vydané od 1.7.2018

Eletronický občanský průkaz umožňuje do kontaktního čipu uložit kvalifikovaný certifikát pro vytváření elektronického podpisu. Pokud bude soukromý klíč vygenerován přímo v eOP, bude certifikát obsahovat příznak, že byl vygenerován v kvalifikovaném prostředku a bude možné tímto certifikátem vytvářet kvalifikované elektronické podpisy v souladu s eIDAS. Více informací včetně možností pro stažení ovládacího SW naleznete na https://info.eidentita.cz/.

Jak postupovat?

Předpoklady k použití eOP pro uložení kvalifikovaného certifikátu:

  • eOP musí mít kontaktní čip
  • v systému uživatele musí být nainstalován příslušný ovládací SW k danému typu eOP
  • připojenou čtečku čipových karet - objednání čtečky čipových karet
  • Pokud dosud nemáte uzavřenou smlouvu o poskytování certifikačních služeb, je nutné ji nejprve s certifikační autoritou uzavřít. Pokud již máte platnou smlouvu, není potřeba tento krok provádět.
  • Pokud máte platný kvalifikovaný certifikát a chtěli byste získat nový certifikát na eOP elektronicky pomocí obnovy certifikátu, tak tento způsob zatím není možný (předpokládaný termín zprovoznění této možnosti je I.Q 2019).

1. Uzavření smlouvy o poskytování certifikačních služeb

2. Vygenerování soukromého klíče a ID žádosti v programu iSignum

  • Žadatel musí před návštěvou pobočky vygenerovat soukromý klíč a ID žádosti přímo na eOP pomocí programu iSignum
  • Při generování postupujte dle návodu k aplikaci - sekce generování žádosti o vydání certifikátu
  • Výsledkem bude vygenerovaný soukromý klíč v eOP a ID žádosti, pod kterým je žádost uložena na serveru PostSignum. Toto ID je nutné vzít s sebou na pobočku České pošty. ID má tvar BPxxxxxxxxxx.
  • Upozorňujeme, že není možné generovat klíče přímo na pobočce České pošty.

3. Vydání certifikátu na pobočkách České pošty se službou Czech POINT

    Pro vydání certifikátu se musí žadatel o certifikát dostavit osobně na pobočku České pošty se službou Czech POINT. Není možné zplnomocnit svého zástupce.

    K vydání certifikátu je třeba přinést:

    • ID žádosti získané v bodě 2.
    • vyplněnou smlouvu o poskytování certifikačních služeb - 2 výtisky
    • doplněné údaje pro vydání certifikátu
    • Dva osobní doklady - v případě občanů České republiky jako primární doklad občanský průkaz nebo cestovní pas a jako sekundární doklad jeden z těchto dokladů: občanský průkaz nebo cestovní pas pokud nebyl použit jako primární doklad, řidičský průkaz, průkaz ZTP, ZTP/P a TP nebo rodný list.
    • poštovní certifikační poukázku pro vydání certifikátu zdarma (pouze pokud tuto poukázku vlastníte a chcete ji uplatnit)

4. Import vydaného certifikátu


© 2010 Česká pošta | Certifikační autorita PostSignum | Mapa Stránek | Call centrum | Zákaznická podpora  |